ویژگی های سئوی کلاه سفید و سئوی کلاه سیاه
یکی از اقدامات مهم در تولید محتوا این است که بعد از تولید محتوا، لازم است که طراحان محتواهای تولید شده و عکسها و موارد مرتبط با آنها را بهینهسازی نمایند. در موتور جستوی گوگل نیز قوانینی وجود دارد که همه کاربران باید از آن تبعیت نمایند و مطابق آن ظوابط و قوانین به تولید محتوا اقدام نمایند که باز اگر طبق قوانین گوگل اقدام ننمایند، بهینهسازی نیز با مشکل مواجه خواهد شد. بر طبق روشهایی که برای بهینهسازی یا به عبارتی سئو وجود دارد میتوان آنها را به دو نوع کلاه سفید و کلاه سیاه تقسیم نمود. در مقاله حاضر به بررسی این دو نوع سئوی سفید و سئوی سیاه پرداخته شده است.
سئوی کلاه سفید
به روشها و تکنیکهایی که برای سئو به کاربرده میشود و مطابق با قوانین و ظوابط در گوگل است سئو کلاه سفید گویند. به عبارتی زمانی که بهینهسازی طبق قوانین و الگوریتم گوگل صورت بگیرد به آن white hat seoگویند. از جمله ویژگیهای این نوع سئو این است ضرر کمتری برای سایت خواهد داشت و در بلندمدت بهترین برونداد و نتیجه را دریافت میکنیم و همین رعایت این نکته باعث میشود که سایت در زمان جستجو در صفحه اول قرار بگیرد.
معیارهای سئوی کلاه سفید
1-دنبال نمودن روشها و دستورالعملهای موتورهای جستجو
اساسا بر طبق این معیار به دنبال پیروی نمودن از راهنمای وب مستر هستیم و بر طبق قوانین ایجاد شده گوگل آنها را بهینهسازی میکند. به صورت کلی در این نوع سئو کاربران قصد دستکاری نمودن قوانین گوگل را ندارند.
2-تمرکز روی بازدیدکنندگان سایت
این معیار معمولا تغییراتی را در سایت اعمال میکند که برای کاربرانش سودمند و مفید خواهد بود. در حقیقیت این معیار یکی از اولویت های گوگل است که سایت برای افراد مفید بوده باشد، که همین امر موجب قوی نمودن سئو سایت خواهد شد. از جمله اقداماتی که موجب تاثیرگذاری مثبت بر در تجربه کاربران خواهد شد شامل انتشار دادن محتوای با کیفیت بالا و بهبود بخشیدن به زمان بارگذاری صفحه است.
3-طولانی بودن زمان
در این نوع از سئو به دلیل پیروی نمودن از قوانین گوگل، اغلب باعث طولانیتر شدن سئو خواهد شد. در نتیجه دارای تاثیرات بیشتری است.
تفاوت بین سئو کلاه سفید و سئوی کلاه سیاه
برای انجام دادن بهینهسازی موتور جستجو و به عبارتی سئو نمودن سایت روشها و نظرات گوناگونی وجود دارد که همه ما به دنبال موثرترین روش و ایده برای سئو هستیم. یکی از تفاوتهای عمده بین این دو نوع سئو این است که در سئوی سفید معمولا بر طبق روشها و دستورالعملهای گوگل عمل میکند و همین امر موجب بهبود بخشیدن به تجربه کاربر خواهد شد در حالی که در سئوی سیاه بر طبق قوانین و ظوابط در گوگل عمل ننموده و عموما توجهی نیز به این موضوع نمیکند.
سئوی کلاه سیاه
در نقطه مقابل بهینه سازی کلاه سفید، بهینه سازی کلاه سیاه قرار دارد. در این نوع روش شما از ترفندهایی استفاده میکنید که باعث میشود رتبه خوبی در گوگل به دست آورید ولیکن بعد از زمانی گوگل صفحه سایت شما را حذف میسازد، چرا که روش هایی که استفاده کردید غیرقانونی بوده و طبق روشها و ضوابط گوگل نیستند. یکی از کارها و اقداماتی که در گوگل صورت میگیرد این است که دائما در جستجوی سایت ها و صفحاتی است که مطابق قوانین گوگل تولید شده باشد و دستورالعملهای آن را رعایت کرده باشد که در غیر اینصورت منجر به حذف صفحات سایت و رتبه سایتشان خواهد شد. در حقیقت به نوعی کلاهبرداری نمودن از سایر صفحات به منظور بالابردن صفحات سایت خود است.
ویژگیهای سئوی کلاه سیاه
1-نقض نمودن قوانین موتور جستجو
این زمانی است که شما دستورالعمل گوگل را نادیده بگیرید و آن را نقض نمایید و گفته شده که نمیبایست از این روش استفاده نمود.
2-استفاده از روشهای دستکاری شده
در نوع سیاه معمولا از روشهای طراحی شده استفاده میکنند، روشهایی که به نوعی کوپی برداری شده از سایر صفحات است، تا اینکه بتوانند گوگل را گول بزنند و در نتیجه رتبه بهتری به دست آورند و رتبه صفحات سایت خود را بالا برده و در رتبه اول سایت قرار بگیرند.
3-پیشرفت های سریع را مدنظر قرار میدهند
روش سئوی سیاه این است که از نقطه ضعف و معایب گول به نفع خود استفاده نماید و در نتیجه بدون تلاش زیاد منجر به بهبود در رتبه بندی شود، ولیکن مدت زمان بهره برداری از آن کوتاه است و منجر به از دست دادن رتبه خود در گوگل می شوند.
اقداماتی که نباید آنها را انجام داد
- استفاده از مقالات کوپی شده
- خریداری نمودن لینکها
- تولید صفحات بدون لینک و یا محتوای اصلی
- مخفی نمودن محتواها و لینکها
- بارگذاری نمودن صفحات با استفاده کلیدواژه های نامرتبط
- تولید صفحات با اعمال خطرناک
- استفاده نامناسب از نشانه گذاری و کدهای اسکیما
- استفاده زیاد از کلیدواژه
- تولید کامنتهای تقلبی در محتواهای تولید شده
بدون دیدگاه