از جمله روشهایی که برای دیجیتال مارکتینگ یا همان بازایابی دیجیتال صورت گرفته میشود طراحی وب سایت است و صاحبان کسب و کار از این طریق میتوانند به توسعه کسب و کار خویش پرداخته و بدین شکل کسب و کارشان را رونق بخشیده و خود و کسب و کارشان را به تمام دنیا معرفی نمایند. یکی از انواع کسب و کارها میتواند دانشگاهها و زمینه های مختلف در آن باشد که به وسیله طراحی سایت می توانند خود را و مرتبه های علمی خود و سایر موارد دانشگاه خویش را در دسترس عموم علی الخصوص دانشجویان قرار دهند.
یکی از مهمترین مراکز علمی و دانش، دانشگاهها هستند که به عنوان نماینده علمی لازم است که از ابزارهای پیشرفته علمی و تکنولوژیکی استفاده نمایند و بدین وسیله جزء مراکز نشر علم و دانش در سطح جهان و کشور خویش قرار گیرند.
اهداف طراحی سایت دانشگاهی
مدیریت و برنامهریزی امور آموزشی، اطلاعرسانی، نشر مطالب علمی مفید و استفادههای آنلاین از جلسات و وبینارها و کنفرانسهای دانشگاه، اطلاع از اخبار و وقایع روز دانشگاه، انجام فرایندهای مختلف مثل ثبت نامهای مختلف در دانشگاه و غیره.
مزیت های طراحی سایت جهاد دانشگاهی
طراحی سایت برای جهاد دانشگاه میتواند موجب ایجاد نظم و بهینهسازی نمودن امورات دانشجویان، اساتید و مدیران دانشگاه شود، معرفی ساختار دانشگاه، اطلاعرسانی، ارائه آموزشهای الکترونیکی و از طرفی موجب صرفهجویی نمودن در زمان و هزینههای دانشگاه و دانشجویان، اساتید و سایر پرسنل خواهد شد.
امکانات موجود در سایت جهاد دانشگاهی
امکان ثبت نام آنلاین
معرفی امکانات و خدمات دانشگاه
حساب کاربری مخصوص و پیشرفته
ارائه نظرسنجیهای آنلاین
معرفی هیات علمی دانشگاه
ارائه اخبار دانشگاه
بخش مربوط به تصاویر محیط دانشگاه
بخش پرسش و پاسخ و تالار گفتگو
تعرفه طراحی سایت برای جهاد دانشگاهی
معمولا برای طراحی سایت دانشگاهها در مقایسه با سایر سایت های مختلف تبلیغاتی مثل تلویزیون، بیلبورد ها و … در درازمدت برای کاربران مقرون به صرفه خواهد بود، زیرا وب سایتهای دانشگاهی برای تبلیغات دائمی و در دسترس همه قرار میگیرد.
میزان تعرفه برای طراحی سایت دانشگاهی شامل موارد زیر است:
برنز (پکیج پایه قیمت طراحی سایت): 8 میلیون تومان.
نقره (پکیج متوسط قیمت طراحی سایت): 12 میلیون تومان.
طلا (پکیج پیشرفته قیمت طراحی سایت): 24 میلیون تومان.
برای طراحی سایت دانشگاهی نیز میتوانید مانند سایر سایتها از پلتفرمهای مختلف امکان ایجاد سایت استفاده نمایید. برای طراحی سایت دانشگاهی نیز مانند سایر سایتها باید ابتدا اقدام به خرید دامنه و هاست نمایید، در انتخاب دامنه مفید باید توجه کافی داشته باشید که تا جایی که امکان دارد مختصر و مفید و یگانه بوده باشد و منعکسکننده نام و شهر دانشگاه و خدمات مورد نظر نیز باشد. پس از ثبت دامنه باید اقدام به خرید هاست نمایید با خریداری نمودن هاست این امکان فراهم میشود از فضاهای مختلف برای بارگذاری اطلاعاتتان استفاده نمایید، هر چه خدمات دانشگاه و میزان فضای آن بیشتر باشد در مقابل باید هزینه بیشتری نیز پرداخت نمایید.
نوار جستجو در طراحی سایت جهاد دانشگاهی
یکی از موارد مورد نیاز و ضروری در طراحی سایت دانشگاهی این است که حتما از نوار جستجو در صفحات سایت استفاده نمایید، قابلیت نوار جستجو این امکان را فراهم میسازد که زمانی که دانشجویی وارد سایت میشود با استفاده از این نوار طریق یافتن مطالب برایش سریعتر و راحتتر شود و اهمیت این مطلب زمانی بیشتر میشود که سایت شما دارای حجم زیادی از مطالب بوده که بدون استفاده از نوار جستجو وقت زیادی از دانشجو برای یافتن مطالب مورد نظرش به هدر میرود.
صفحه مخصوص دانشکده در طراحی سایت جهاد دانشگاهی
از جمله قابلیتهایی که باید در طراحی سایت جهاد دانشگاهی در نظر گرفت این است که حتما صفحه سایت دارای سازماندهی مخصوص برای دانشکدههای موجود در دانشگاه باشد و به گونهای طراحی شود که برای هر دانشکده صفحه یا صفحات خاصی در نظر داشت، این صفحات میتوانند شامل توصیف مختصر درباره دانشکاه، تاریخچه دانشکده و توصیف گرایشهای موجود دردانشکده و اخبار مربوط به آن است.
صفحه مخصوص به مقالات و نشریات دانشگاهی
در اغلب سایتهای دانشگاهی به منظور اطلاع رسانی به دانشجویان و اساتید و مطلع شدن از جدیدترین نشریات و مقالات صفحاتی را برای این منظور در نظر گرفته اند که بدین وسیله مقالات جدید چاپ شده در اختیار دانشگاه و دانشجویان قرار میگیرد.
ویژگیهای سایت جهاد دانشگاهی
- کال تواکشن: در اواقع این گزینه به معنای فراخوان و اعلام درخواست به کاربر است که اورا تشویق و ترغیب به انجام کاری نمایید این قبیل موارد شامل همان کال تواکشن است که طراحان سایت دانشگاهی باید متناسب با موضوع صفحات خود از این گزینه استفاده نمایید به عنوان مثال اگر صفحه مورد نظر درمورد هنر است لازم است که صفحات آن به مقالات هنر لینک داده شوند.
- پاسخگو بودن: این قابلیت باعث میشود که سایتها علاوه بر قابل دسترس بودن از طریق کامپیوتر، از طریق گوشی و تبلت نیز می توانند وارد اینترنت شوند. بنابراین با توجه به اینکه دانشجویان از طرق مختلف وارد سایت دانشگاه خویش میشوند لازم است که سایت دانشگاهها بتوانند از طریق گوشی و تبلت نیز قابل دسترس باشند. این قابلیت همان ریسپانسیو بودن سایت است.
- صفحه فرود: در این صفحه لازم است که محتواهای خاص برای مخاطبان خاص تهیه نمایید و آنها را در این صفحه قرار دهید، این صفحه باید تا اندازهای جذاب باشد تا کاربران و مخاطبان را به جذب نماید.
- پویایی محتوا: پویا بودن محتوا به این معنی است که محتوای داخل سایت متناسب با رفتارهاو تمایلات کاربران و دانشجویان تغییر یابد و این امکان فراهم میشود که تجربه هر کاربر بر اساس ویژگیهای قابل تعریف شخصیسازی شوند.
- کاربر پسند بودن: سایت دانشگاه نیز مانند سایر سایت ها باید دارای ظاهری مورد قبول باشد که مورد پسند دانشجویان و کاربران نیز واقع شود و متناسب با اهداف آن دانشگاه طراحی شود.
- رسمی بودن: ظاهر سایت دانشگاهی باید کاملا حرفه ای باشد و متناسب با هدف دانشگاه طراحی شده و بیشتر زمینه آموزش داشته باشد.
بدون دیدگاه