هنگام نگارش متن های مختلف در فضای مجازی و سایت ها باید طبق اصول و قاعده وب سایت اقدام به این امر کنیم چرا که در غیر اینصورت موتور جستجوی گوگل محتوای ما را پیدا نخواهد کرد و از کسب رتبه جا خواهیم ماند.به انواع مختلفی از محتوا که دارای پارامترها، اصول و قاعده خاص خود هستند گفته میشود، این دسته از محتواها حالت کوپی شده از منبعی نیستند و اصولا دارای مطالب با خلاقیت خاص خود هستند و از طرفی سئو به فرایندی گفته می شود که بر طبق روش خاص و رعایت آن سعی نماییم که سایت رتبه بالاتری رادر گوگل به دست بیاورد که منجر به افزایش بازدید از سایت و سود و درآمد شود.
محتوا و انواع آن
از پرکاربردترین نوع محتوا می توان محتواهای متنی است که به شکل پست در وبلاگ ها و صفحه سایت قرار گرفته می شوند. موضوعاتی که برای محتوای متنی در نظرگرفته می شود شامل آموزشی، خبری، تبلیغاتی، رپورتاژ و غیره هستند.
به منظور بهینه سازی محتواهای متنی لازم است نکات زیر را همواره رعایت کنید:
1-انتخاب کلیدواژه مناسب در محتوای سئو
کلمات کلیدی همان واژه هایی هستند که با جستجو نمودن در گوگل می توانید موضوع مربوط به آن را دریافت کنید و کلماتی را دربرمی گیرد که با کسب رتبه در گوگل باعث افزایش مشاهده و درآمد سایت خواهد شد.

از جمله اصول اساسی در سئوی محتوا جستجو درباره کلمات کلیدی و انتخاب درست آن است. یکی از روشهای انتخاب کلمات کلیدی استفاده از سایت keyword tools است که در انتخاب آنها به شما کمک می نماید.
2-گروه بندی محتواها بر اساس هدف کاربردر محتوای سئو
منظور از هدف کاربر از جستجو در گوگل همان چیزی است که قصد دارد به آن دست یابد. در جستجوی گوگل معمولا اهداف کاربران به 4دسته تقسیم می شوند.
هدف مسیریابی: در این هدف کاربر می خواهد به یک سایت دسترسی بیابد و عنوان آن را جستجو میکند مثل سایت بیمه، بانک و ….ی
هدف تجاری: کابر بر اسا این هدف می خواهد یک محصول را شناسایی و خرید نماید.

هدف اطلاعاتی: کاربران معمولا با این هدف که بتوانند اطلاعاتی درباره یک موضوع و دستیابی به پاسخ سوالات خود را دریابند وارد گوگل می شوند. نحوه تنظیم نرم افزار خاص، روش درست کردن قهوه.
هدف خرید: در این هدف که از نامش پیداست کاربران قصد خرید محصول را دارند به عنوان مثال خرید کامپیوتر، خرید میز.
3-تحلیل رقیبان در محتوای سئو
این نکته بیانگر این است که صاحبان سایت بایدبه بررسی و تحلیل رقبای خود بپردازند که برای این هدف باید کلمه کلیدی مورد نظر را جستجو کنید و باید سعی نمود که صفحات در گوگل از لحاظ تعدادکلمات، کیفیت محتوا، میزان پوشش موضوع، اعتبار، شفافیت و ضریب حل مشکل مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرد.

لازم است مواردی اینچنینی را نیز در نظر داشته باشیم: کدام سایت رتبه اول در کلیدواژه را دارد، علت اول بودن سایت چیست، چگونگی خطاب کردن مخاطبان خود، قابلیت خوانش محتوا، چگونگی یافتن مسیر توسط کاربران، اقدامات لازم برای بهتر شدن سایت نسبت به رقبا.
4-پوشش موضوع در محتوای سئو
هدف از توجه به این نکته این است که فاصله های موجود در متونرا شناخته و آنها را با کیفیت تر و غنی تر سازیم و منضور از فاصله هر موضوعی است که در صفحات گوگل موجود است اما در محتوای شما موجود نیست.

5-استفاده از هدینگ هاو فهرست شماره دار و بدون شماره در محتوای سئو
امروزه کاربران نمی توانند تمام متن یک سایت را کاملا بخوانند و بیشتر ترجیح می دهند با یک نگاه کلی به درک آن برسند لذا نگارش محتوا باید طوری باشد که کاربران با یک نگاه به پاسخ مشکل برسند. بررسی ها نشان داده که 36% از محتواهایی که از هدینگ h2,h3 استفاده نموده اند دارای کارکرد بهتری در سایت گوگول و سایر شبکه ها هستند.

6-انتخاب تیترهای مختصر و گویادر محتوای سئو
بررسی های انجام شده نشان داده که فقط 16% از کاربران تمایل دارند که یک متن را کامل بخوانند بهتر است که پاراگراف ها بب که دارای متن هایی شفاف و گویای موضوعات هستند را نگارش نمایید و توضیحات استفاده شده توصیف کننده محتواهای بعدی نیز باشند.

7-استفاده مناسب و به جا از عکس ها و ویدئودر محتوای سئو
بیشتر کابران به محتواهایی جذب می شوند که دارای تصاویر گویا و جذاب است و اینگونه تعامل کاربران را با سایت ها بیشتر می سازند و باید نکات مربوط به بهینه سازی تصاویر را در مورد عکس ها رعایت کنیم
از اصول سئوی محتوا رعایت این شرط است.
.

8-استفاده از جملات مختصر و کوتاه در محتوای سئو
یکی از اصول سئوی محتوا رعایت این شرط است که بایدشما در سایت خود از جملاتی واضح و کوتاه استفاده نمایید قابلیت خواندن آن را افزایش داده اید و کاربران را بشتر جذب مطالعه مطالب بعدی می نمایید و معمولا سعی کنید نکات کلیدی اسکن شده در پاراگراف هایتان قرار دهید تا خوانندگان شما بیشتر شده و سئوی سایت شما بهتر شود.

9-نگارش کلمات ساده در محتوای سئو
از اصول سئوی محتوا این است که از کلمات سنگین و پیچیده ای که برای عموم قابل درک نیست استفاده نکنید و یا از استفاده از کلمات تخصصی پیچیده که مربوط به یک حوزه مشخص است اجتناب کنید. بهتر است که توضیحات شما شفاف و واضح باشد طوری که با خواندن آن احساس راحتی داشته باشند.

10-استفاده از زبان مخاطب خوددر محتوای سئو
از زبانی مشابه زبان مخاطبان خود استفاده کنید این عملکرد شما باعث می شود که کاربران سایت شما افزایش یابند. حال سوال این است که مخاطبان ما چه کسانی هستند؛ تمام شبکه های اجتماعی می توانند مخاطبان شما را به شما بشناسانند. با بررسی موضوعات و نوع زبان استفاده شده توسط آنان می توان زبان مورد استفاده شده آنان را در محتواها مورد استفاده قرار داد.

11-بروزرسانی محتوای قدیمی در محتوای سئو
یکی از اصول سئوی محتوا رعایت این شرط است که همواره محتواهای خود را بررسی کنید و اگر مشاهده کردید که محتوایی درای عملکرد نسبتا خوبی است می توانید آن را بازانتشار دهید بنابراین متوجه خواهید شد که چه محتواها با چه موضوعاتی نیاز به بررسی و بازتولید دارند و چه محتوا با چه موضوعاتی نیاز به بازانتشار دارند.

بدون دیدگاه