بازاریابی محتوایی چیست

 

بازاریابی محتوایی هرگاه از طریق فروش محتوایی مناسب، کسب درآمد کنیم آنگاه می توان گفت که بازاریابی محتوا داریم . قابل به ذکر است که بازاریابی محتوا زیر مجموعه بازاریابی محتوایی است پس بازاریابی محتوایی یک روش مارکتینگ (Content marketing)است که سود حاصل از این کسب و کار از طریق تولید محتوا صورت می گیرد .

که در ادمه به توضیح بیشتری از بازاریابی محتوایی و مفهوم بیشتر آن خواهیم پرداخت .

 

 

مفهوم بهتر بازاریابی محتوایی

در دنیای امروزه که تکنولوزی و انواع شبکه های اجتماعی با محتواهای متفاوت و مناسب با هدف های متفاوت، بیشتر اوقات مارا

پر کرده اند . پس در این جهان محتوای مناسب می تواند بسیار سود مند برای سازنده محتوا و مخاطب باشد .

بنابراین در حالت کلی می توان گفت که کانتنت مارکتینگ تولید محتوای مناسب و جذاب برای جذب مخاطب است .

 

تفاوت بازاریابی محتوایی و تبلیغات

 

شاید با توضیحات داده شده با خود فکر کرده باشید که بازاریابی محتوایی همان تبلیغات است . اما این ایده صحیح نیست . و

بزرگترین بعد تفاوت تبلیغات با بازاریابی محتوایی در استراتژی انتقال محتوا است ، به صورتی که تبلیغات تهاجمی بوده و در

رسانه های خریداری شده متنند پیامک تبلیغاتی و… برای مخاطب ایجاد مزاحمت می کند . در صورتی که بازاریابی محتوایی

در سایت ها تولید محتوا می کند تا جذب مخاطب داشته باشد و هیچ مزاحمتی برای مخاطب ایجاد نمی کند .

 

بازاریابی محتوایی یک بازی برد-برد برای تولید کننده و مخاطب

 

شاید به نظر برسد که در بازار یابی محتوایی سود اصلی را صاحبان محتوا می برند اما باید این را به شما بگویم که در ساخت

محتوا در کنار صاحبان محتوا ، مخاطبین هم سود خود را می برند . به ظور مثال اگر یک صفحه فروش قطعات یدکی خودرو

را در نظر داشته باشید

 

 

 

مزایای بازاریابی محتوایی

1-اعتماد سازی در مخاطب

اگر بازاریابی محتوایی مناسب داشته باشیم . آنگاه شاهد افزایش مخاطب در سایت

خود خواهیم بود که این مسئله نشان دهندهاعتماد بیشتر مخاطبین به سایت ماست .

 

 

 

 

2-آگاه سازی از برند

می توان گفت از مهم ترین بخش بازاریابی محتوایی همین بخش است زیرا هدف هر صاحبان کسب و کار از ایجاد سایت

و تولید محتوا چیزی جز شناخته شدن برند خود نیست . که این محتوا ها همان طور که قبلا گفتیم بستگی به میزان جذابیت

محتوا دارد که معمولا صاحبان کسب و کار در سایت خود محتوا هایی مانند اینفوگرافیک،محتواهای سرگرم کننده،ایبوک و

وبینار میتواند باشد .

 

3- بهبود سازی سئو

یکی از مهم ترین کاربرد های بازاریابی محتوایی ،بهبود سئو سایت است . زیرا با تولید محتوای جذاب و با کیفیت باعث افزایش

مخاطب و در نتیجه باعث افزایش ترافیک سایت می شود که این مسئله تاثیر مستقیم و مثبتی بر روی سئو سایت دارد.

 

4- تولید سرنخ بازاریابی و تبلیغاتی

سرنخ یا lead یک واژه مهم در بازاریابی و ارتباط با مشتری است . به طور کلی سرنخ پیدا کردن از سازمان ها یا افرادی که

مشتری بالقوه و یا بالفعل شما هستند که با مشاهده محتوای شما ، و جذب آن ها می توانید هم ترافیک سایت خود را بالا ببرید و هم

محتوا و یا خدمات وی ا کالای خود را به فروش برسانید .

 

5-جذب مخاطبین همسو با هدف

لید ها در بازاریابی محتوایی با عث می شوند شما مشتریان واقعی و همسو با خود را پیدا کنید . که با استراتژی بازاریابی محتوا

شما می توانید مشتریانی که با هدف شما همسو هستند را پیدا کنید و تیم فروش خود را بر روی این ها متمرکز کنید .

 

6- اشتراک گذاری محتواها

یکی از مهم ترین بخش بازاریابی محتوایی این است که محتوای شما توسط مخاطبین به اشتراک گذاشته شود زیرا در این صورت

است که محتوای شما بهتر و بیشتر معرفی و شناخته می شود .

 

7-افزایش نرخ برگشت سرمایه(ROI)

بازاریابی محتوایی نسبت به بازاریابی سنتی62 درصد مقرون به صرفه تر است و همچنین میزان جذب لید ها سه برابر بیشتر

است . پس در حالت کلی می توان گفت که بازاریابی محتوایی سودمند تر برای مشتری و فروشنده است .

 

 

 

7 گام اساسی بازاریابی محتوا

1-هدف برنامه ریزی را مشخص کنید

شاید برای کار خود هدف های متفاوتی داشته باشید اما باید هدف های خود را یکپارچه

و قابل دسترسی کنید و در انتها برنامه متناسب با این استراتژی کار خود را بچینید .

 

 

2-مشخص کردن مخاطبین هدف

در ابتدا مخاطبین واقعی خود را شناسایی کنید و در انتها محتوایی متناسب با آن ها بارگذاری کنید .

 

3-سیستم مدیریت محتوا مشخص کنید

برای مدیریت تولید محتوا ،آنالیز و انتشار آن ضروری است . که در این زمینه از نرم افزار های مربوطه مانند هات اسپات و

ووردپرس و… می توانید استفاده کنید .

 

4-نیروی انسانی برای تولید محتوا استخدام کنید

این نیروهای انسانی را می توان به چهار دسته :

 

-وبلاگ نویس: وظیفه تولید مقالات و بهینه سازی تئلید محتوا در وب را دارد که این افراد باید ویراستار خوبی باشند

 

-کارشناس سئو: وظیفه بهبود رتبه سایت در موتور جستجو را دارند و به روز بودن سایت و مطالب آن از قبیل وظایف این کارشناس است.

 

-طراح وب:با خلاقیت بالای این کارشناسان در صفحه و جذب بیشتر مخاطبین به سایت ازوظلیف این کارشناس است .

 

-مدیر شبکه اجتماعی: این کارشناس باید تسلط خوبی بر روی تمامی شبکه های اجتماعی داشته باشد و همچنین باید روابط عمومی

بالایی در ارتباط با مشتریان از خود داشته باشند .

 

5-ایده پردازی

در این مرحله باید با داشتن ایده مناسب برای تولید محتوا و استفاده از ابزاری هایی مانند: Feedlyو BuzzSumo و…

می توانند در این راستا کمک کننده باشند.

 

6-مشخص کردن نوع محتوا

در وبسایت استفاده از فرمت های صوتی و تصویری و نوشتاری در قالب های اینفوگرافیک ووبلاگی و کلیپ و…می تواند

برای مخاطب جذابیت داشته باشد و مخاطب را به سمت خود جذب کند .

 

7-انتشار محتوا

در مرحله آخر باید دانست که انتشار محتوا در زمان و قالب و شبکه های مجازی پر بیننده بسیار مهم است پس اگر قصد

دارید که محتوای خود را به نمایش بگذارید ئ به خوبی محتوای تان دیده شود به این مسئله به خوبی توجه کنید.

 

 

 

حرف آخر

در امروزه برای داشتن یک سایت خوب و پربازدید باید سعی کنید که ترافیک سایت خود را با روش های گوناگون از جمله بازاریابی محتوایی استفاده کنید .پس داشتن یک سایت مناسب با محتوای نوشتاری و بصری و صوتی مناسب و جذاب و متناسب  باهدف کسب و کار خود می تواند مخاطبین همسو با شما را جذب سایت شما کند .

 

 

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *