برای انجام هر کاری مخصوصا کارهای مربوط به شغل و حرفه خود در صورت داشتن برنامهریزی بهتر میتوان کار را پیش برد و به اهداف خود نیز رسید. در زمینه تولید محتوا نیز در صورتی که با در نظر گرفتن تمام جوانب و مخصوصا زمان و مدت زمان میتوان محتوای دلخواه خود را تولید نموده و آن را به بهترین شکل ممکن شکل داده و طراحی نمود. از جمله ابزارهایی که در این زمینه می تواند به تولیدکنندگان محتوا کمک نماید تقویم روزشمار است.
اهمیت توجه به تقویم محتوا چیست؟
استفاده از تقویم روز شمار در تولید محتوا باعث ایجاد نظم و تریتب در امورتان خواهد شد.
در این صورت می توان چارچوب مشخصی برای تولید و انجام کارها تعیین نمود.
با داشتن تقویم روزشمار در تولید محتوا می توان مخاطبان خود را جذب نموده و اعتماد آنان را نیز جلب نمود.

تقویم روزشمار برای تولید محتوا می تواند اهداف درازمدت و چشم انداز ما را در انجام امور مشخص نماید.
باعث بالا رفتن کیفیت محتوا و تسریع در انجام کارها و آسانتر شدن کارها نیز خواهد شد.
روش ساختن تقویم روزشمار محتوایی چیست
تاریخ تقویم روزشمار محتوایی چیست: اولین اقدام در شکل دادن به تقویم روزشمار محتوایی این است که تاریخ را تعیین کنید که جزء اساسی در بین تقویم روزشمار است. این به این معناست که باید تعیین کنید چه محتوایی در چه روزی و تاریخی منتشر شود. می توان ساعت و روزهایی از هفته را در کنار انواع تاریخ میلادی و شمسی تعیین نمود.
توزیع محتوادرتقویم روزشمار محتوایی چیست: قدم بعدی توزیع نمودن محتوادرتقویم روزشمار محتوایی است این به این معنا است که باید زمینه مناسب برای انتشار محتوای خود تعیین کیند. تعیین نوع شبکههای اجتماعی و وبسایتهای مختلف قابل اهمیت است.
موضوع محتوادرتقویم روزشمار محتوایی چیست: موضوع محتوا را درتقویم روزشمار محتوایی تعیین کنید، اینکه قرار است درباره چه مطلب و محتوایی مطلب نوشته شده و یا موضوعاتی انتخاب شود.

نوع محتوای تقویم روزشمار محتوایی چیست: نوع محتوای خود را انتخاب کنید، باید بدانید که میخواهید نوع محتوای شما در سایت از چه نوع باشد و در تقویم روزشما هم باید مشخص کنید که نوع محتوای شما متنی، صوتی یا ویدئویی است. یا اینکه نوع محتوای ما شامل محتواهای سرگرم کننده، آموزشی و یا خبری است با انجام این کار کاربران راحتتر می توانند محتوای مورد نظر خود را انتخاب کنند.
قالب محتوا: قالب محتوای خود را در تقویم محتوایی مشخص کنید و تعیین کنید که در چه قالب و فرمتی میخواهید تولید محتوا کنید. آیا پادکست یا ویدئو است یا اینکه تنها متنی است.
تولیدکننده محتوای تقویم روزشمار محتوایی چیست: در تقویم روزشمار تولید محتوا حتما مشخص کنید که چه فردی قرار است به تولید محتوا بپردازد.

مسئول تایید محتوادرتقویم روزشمار محتوایی: مسئول تایید محتوا یا سردبیر نیز جزء عواملی است که باید در تقویم روزشمار تولید محتوا مشخص شود، کسی که تمام موارد و جرئیات محتوای شما را بررسی نموده و آن را تایید مینماید.
زمان تحویل محتوادرتقویم روزشمار محتوایی: زمان تحویل محتوا درتقویم روزشمار محتوایی هم باید در تقویم روزشمار تولید محتوا درج گردد زیرا که زمان ارائه و دریافت محتوای تولید شده بسیار قابل اهمیت است.
اولویت در انتخاب محتوادرتقویم روزشمار محتوایی: اولویت محتوا را در تقویم روزشما خودتان تعیین کنید این به این معناست که کدام محتوا برای مخاطبان جذابتر است و یا با توجه به عواملی باید زودتر از سایر محتواها در نوبت ثبت و انتشار قرار بگیرد.
هدف پست: باید برا ی خود تعیین کنیم که هدفمان از انتشار محتوا چیست و قصد داریم با تولید این محتوا به چه چیزی برسیم.
معرفی ابزار برای طراحی تقویم روزشمار
در دوحالت میتوان به طراحی تقویم روزشمار اقدام نمود حالت اول زمانی است که شما و همکارانتان به صورت حضوری فعالیت میکنید در این صورت میتوانید با استفاده از یک وایت برد و تعدادی برچسب در محل کار این تقویم را طراحی کرده و استفاده نمایید و در حالت دوم زمانی است که شما و همکارانتان به صورت دورکاری فعالیت می کنید که در اینصورت می توان با استفاده از ابزارهایی به طراحی تقویم روزشمار اقدام نمود.
Trello
یکی از سادهترین ابزارهای آنلاین در زمینه طراحی تقویم روزشمار برای مدیریت زمان در تولید محتوا است با استفاده از این ابزار میتوانید ابتدا تیم سازی نموده و و برا ی هر گروهتان صفحات مجزا طراحی کنید، در محیط این ابزار میتوانید از تگهای رنگی، فهرست، تقویم و فایلهای مختلف برای طراحی تقویم روزشماراستفاده کنیدو فضای این ابزار را می توانید برای خودتان شخصی سازی کنید.

یکی از معایب این ابزار این است که امکان استفاده نامحدود صفحه برای هر گروه را نمیدهد که با استفاده از تشکیل تیمهای مختلف می توان این مساله را حل نمود.
Asana
این ابزار در مقایسه با ترلو دارای مزیت خاص خود است که میتوان در آن انواع قالب ها را برای کارهای مختلف مثل بازاریابی، محتوا و … طراحی نمود و یا قالبی را پس از انتخاب با سلیقه شخصی خود تغییر دهید و در نسخه رایگان نیز میتوان از نمودارهای گانت نیز استفاده نمود.

Airtable
در این ابزار با محیط جدی روبرو خواهیم بود و مزیت آن برای طراحی تقویم روزشمار این است که به کاربران این امکان را میدهد که به شکل حرفهای و تخصصی از قالب کانبان استفاده نمایید و با روش های آن آشنا شوید و در نگاه اول ممکن است چندان باب میل کاربران نباشد اما پس از مدت زمانی به این محیط عادت خواهید کرد.

بدون دیدگاه