امروزه شرکت ها و کمپانی های بزرگ و کوچک برای اینکه بتوانند هویت و خدمات خود را به دامنه گسترده تری از مخاطبین معرفی کنند، باید اقدام به طراحی سایت شرکتی نمایند. در طراحی سایت شرکتی آنچه اهمیت بسیار دارد آن است که شما باید یک سایت حرفه ای، جذاب، خلاقانه و به روز داشته باشید. طراحی سایت شرکتی هرچه حرفهای تر، به روز تر و کارآمدتر باشد، ارتباط، تعامل و جذب مشتری بهتر و قوی تر خواهد بود.
تعریف سایت شرکتی
سایت شرکتی به سایتی گفته میشود که شرکتها از طریق آن می توانند به معرفی محصولات و خدمات خود به صورت آنلاین و به روز اقدام کنند و همچنین اطلاعاتی مثل رزومه فعالیت ها، نمونه کارها و نحوه برقراری تماس و غیره در این سایت ها قرار داده می شود. بنابراین سایت شرکتی برای اهداف گوناگونی طراحی و راه اندازی میشود. یک سایت شرکتی در حقیقت ویترین شرکت شما در فضای اینترنت است که کاربران به واسطه آن راجع به سطح شرکت شما قضاوت می کنند.
هزینه های اصلی برای ایجاد و طراحی سایت شرکتی
طراحی سایت شرکتی رایگان نیست و برای داشتن آن باید هزینه کرد. برخی از این هزینه ها عبارتاند از: هزینه هاست و فضای میزبانی، هزینه دامین و دامنه یا نام وب سایت، هزینه طراحی و برنامه نویسی وب سایت و غیره.
اصول و ویژگی های مهم در ضرورت طراحی سایت شرکتی
- درک بازار
در این مرحله باید بدانید مشتریان چگونه و چرا از وب سایت شما بازدید و از آن استفاده می کنند؟ از آنجایی که هدف اصلی وب سایت کمک به مشتریان است تا بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند؛ پس هنگام طراحی سایت شرکتی، باید تمرکز خود را بر ارائه موضوعات منحصر به فرد برای مشتریان خود قرار دهید.

- درک نیاز مشتریان در ساخت سایت شرکتی
مشتریان دارای نیازهای متفاوت نسبت به یکدیگر هستند؛ در نتیجه هر مشتری بنا به نیاز خود از وب سایت شما استفاده می کند. با درک و مطلع شدن از نیاز و خواسته های مشتریان، انگیزه ها و شیوه های تصمیم گیری آن ها، قادر خواهید بود، وب سایت خود را به منظور پاسخ به نیاز فردی آنان و انگیزه بخشی به آنها در استفاده از وب سایت، منطبق کنید. البته این مرحله باید قبل از طراحی و ایجاد سایت شرکتی شما، انجام گیرد تا هر مشتری به محض ورود به وب سایت قادر باشد مطالب مد نظر خود را بیابد.

- انتخاب زبان مناسب در ایجاد سایت شرکتی
انتخاب یک زبان جهت طراحی وب سایت، ارزش شرکت شما را بالا می برد. متأسفانه بسیاری از شرکت ها قبل از انتخاب زبان مناسب برای وب سایت خود، ابتدا یک شرکت طراحی سایت برای خود انتخاب می کنند. از آنجایی که یک شرکت طراحی سایت به طور معمول تنها زبانی را پیشنهاد می دهد که در آن تخصص دارد؛ بنابراین این شیوه منجر می شود حتی اگر بسیاری از مشتریان آن ها در نهایت صاحب وب سایتی با طراحی مطلوب شوند، اما از تمام امکانات آن مطلع نخواهند بود، زیرا چیزی در اختیار ندارند تا وب سایت خود را با آن مقایسه کنند. در واقع انتخاب زبان مناسب به هر دستگاه نمایشگر، امکان شخصی سازی محتوا و بهینه سازی بسیار آسان موتورهای جستجو را فراهم میکند.

- مسیریابی آسان و سریع
طراحی سایت شرکتی شما باید به گونهای باشد تا مشتریان به آسانی و سریع آنچه را که در پی آن هستند، پیدا کنند. آن ها نباید برای فهم مطالب و اقدامات وب سایت شما، مجبور به انجام کلیک های متعددی شوند. پس سایت خود را باید طوری طراحی کنید که کاربر به راحتی بتواند مسیر خود را به سمت اطلاعات مورد نظرش پیدا کند. با این امر مشتریان به سرعت متوجه مطالب شرکت شما خواهند شد.

- بهینه سازی سایت برای دستگاه های مختلف
امروزه تلفن های هوشمند و تبلت ها تبدیل به پلتفرم های دیجیتالی اصلی شده اند به طوری که بسیاری از مشتریان به جای استفاده از کامپیوتر و لپ تاپ جهت بازدید از وب سایت شرکتی، از تلفن های همراه و تبلت استفاده می کنند. در این میان اگر شرکت شما خود را برای بازدید کنندگان چنین پلتفرم هایی بهینه نکنید، به احتمال زیاد آن وبسایت شرکتی در خطر بوده و مشتری از دست می دهید. پس ضرورت دارد تا سایت طراحی شده شما، در هر نوع دستگاه استفاده کننده از این سایت از جمله تلفن همراه قابل نمایش باشد.

- نظرات مشتریان
استفاده از نظرات مشتریانی که قبلاً از خدمات شما استفاده کرده اند، یک روش مؤثر در بازاریابی و افزایش فروش است. چرا که اکثر مردم به بازخورد نظرات مشتریان از خدمات شما توجه دارند.

- در دسترس بودن راه های ارتباطی شرکت با مشتریان
اکثر شرکت ها فراموش می کنند که اطلاعات تماس خود را در دسترس مشتریان و کاربران قرار دهند. اگر اطلاعات تماس با شرکت در دسترس مشتری و کاربر سایت، قرار نگیرد، قطعاً از سایت شما خارج شده و به سراغ رقیب هایتان خواهد رفت.

- تعریف محصولات در هر دسته
باید یک فهرست عالی از مجموعه محصولات فروشگاه خود ایجاد کنید که موجب ایجاد نظم در ساختار سایت شما میشود.

- مدیریت محصولات
در مدیریت محصولات شما میتوانید قیمت و تعداد کالاها را تغییر دهید. توضیحات مربوط به کالاها را ویرایش کنید. برای محصولات کد تعریف کنید، عکس محصولات را ویرایش کنید و غیره.

- استفاده از سئو
سئو یکی از زیرمجموعههای دیجیتال مارکتینگ است که اگر در فضای آنلاین فعالیت داشته باشید یا به موضوعات مرتبط با آن علاقمند باشید، ناگزیر هستید برای یادگیری آن وقت بگذارید. اگر مشتریان نام محصولی را به فرض در گوگل جست و جو کنند، سایت شما می تواند این امکان را داشته باشد که در اولین لینک های صفحه اول جستجو گوگل به نمایش دربیاید و در واقع به معنای بازاریابی و جذب سفارش بیشتر است.

- استفاده از شبکه های اجتماعی
امروزه شبکه های اجتماعی زیادی در سطح فضای مجازی وجود دارند و به عنوان یک ابزار ضروری در بازاریابی دیجیتال هستند. شما نیز برای اینکه دامنه مخاطبین خود را بزرگ تر کنید باید از شبکه های اجتماعی برای هدایت کاربران به وبسایت خودتان استفاده کنید. این کار تأثیر بسیار مهمی در سئوی سایت شما دارد. درواقع بعد از ساخت سایت شرکتی شما تازه ابتدای مسیر هستید و باید وب سایتتان را به دیگران معرفی کنید.

بدون دیدگاه