لینکدین مارکتینگ
امروزه، لینکدین یک شبکه رسانه اجتماعی جذاب است که در آن کاربران میتوانند با یکدیگر تعامل داشته باشند، دیدگاهها را به اشتراک بگذارند، به صورت دیجیتالی ارتباط برقرار کنند و پروفایلهای حرفهای خود را تقویت کنند. علاوه بر این، لینکدین بیش از 850 میلیون عضو دارد که بیش از 200 کشور و منطقه در سراسر جهان را پوشش میدهند.
لینکدین به عنوان یک پلت فرم رسانه اجتماعی قدرتمند برای ارتباط با حرفهایها و مشاغل، تقویت هویت برند و مشارکت در بازاریابی کسب و کار به کسب و کار برای ترویج کالاها و خدمات عمل میکند. این باید بخشی از هر استراتژی جامع رسانههای اجتماعی باشد.
بازاریابی لینکدین میتواند وسیلهای مؤثر برای بالا بردن نمایه کسب و کار شما باشد – اگر آن را درست انجام دهید. رویکردهای سرکوبگر و “فروش” معمولاً به خوبی مورد استقبال قرار نمیگیرند. در عوض، کسبوکارهایی که از تخصص صنعت خود استفاده میکنند تا خود را به عنوان رهبران فکری در حوزه کاری خود ثابت کنند، تمایل به موفقیت دارند

به خواندن این متن ادامه دهید تا یاد بگیرید چگونه میتوانید از بازاریابی لینکدین بیشترین استفاده را ببرید. این مقاله شامل موارد زیر خواهد شد:
- بازاریابی لینکدین چیست؟
- چرا باید از لینکدین برای بازاریابی استفاده کنید؟
- چگونه یک صفحه لینکدین کسب و کار راه اندازی کنیم؟
- نکاتی برای یک صفحه تجاری موفق لینکدین و استراتژی بازاریابی؟
- نتیجه
بازاریابی لینکدین چیست؟
بازاریابی لینکدین به فرآیند استفاده از لینکدین برای تبلیغ یک فرد یا کسب و کار برای جلب توجه به پروفایل آنها اشاره دارد. کسبوکارها میتوانند صفحات و زیرصفحههای شرکت خود را (مثلاً برای محصولات خاص) در پلتفرم ایجاد کنند و از آن برای موارد زیر استفاده کنند:
- ایجاد آگاهی از برند
- برای هدایت ترافیک به وب سایت یا وبلاگ تجاری
- ارتباطات تجاری جدید ایجاد کند یا روابط تجاری موجود را پرورش دهد
اگر میخواهید از این مزایا استفاده کنید، اولین قدم این است که یک پروفایل تجاری لینکدین راه اندازی کنید.

چرا باید از لینکدین برای بازاریابی استفاده کنید؟
لینکدین فرصتی عظیم برای رهبران فکری و کسب و کار فراهم میکند تا شبکههای خود را توسعه دهند و نمایههای خود را افزایش دهند.
با این حال، حجم زیاد کاربران به تنهایی چیزی نیست که بازاریابی لینکدین را بسیار جذاب میکند.
در اینجا برخی از مزایای منحصر به فرد این پلت فرم حرفهای ارائه شده است:
- نمایش مدارکی که میتواند شهرت یک فرد یا شرکت را به عنوان یک رهبر فکری تقویت کند (به عنوان مثال، مدارک دانشگاهی، گواهینامههای حرفهای، جوایز شرکت) بسیار مناسب است.
- میتوانید از LinkedIn برای ارتباط با متخصصان و شرکتهای مرتبط در حوزه خود استفاده کنید.
- روی ارتباطاتی تمرکز میکند که بیشترین ارزش را برای تجارت شما دارند.
-
مزایای پلتفرم لینکدین
آگاهی از برند
- برند شما چیزی است که به متمایز کردن کسب و کار شما از سایر رقبا در این زمینه کمک میکند.
- میتوانید برند خود را در لینکدین برجسته کنید تا آگاهی را افزایش دهید و به دیگران نشان دهید که چگونه شما متمایز هستید.
-
آگاهی از برند
آگاهی محصول و خدمات را افزایش دهید
علاوه بر بالا بردن نمایه برند خود، ممکن است آگاهی دیگران را در مورد خدمات یا محصولات خاصی که کسب و کارتان ارائه میدهد نیز افزایش دهید.
نکاتی برای یک صفحه موفق تجاری لینکدین و استراتژی بازاریابی
فکر نکنید یک صفحه کسب و کار لینکدین راه اندازی کنید میتوانید کسب در آمد کنید. صفحه را باید مدیریت کنید، آن را با محتوا پر کنید و از آن برای تعامل فعال در شبکه اجتماعی استفاده کنید.
در چند بخش نکاتی را به شما می گویم که چطور اینکار را انجام دهید
- پروفایل لینکدین خود را بهینه کنید
اولین گام در بهینه سازی آن است. اطمینان حاصل کنید که جزئیات کافی و با کیفیت بالا در همه زمینههای کسب و کار خود ارائه دادهاید.

- مخاطب هدف خود را مشخص کنید
- یک تقویم محتوا ایجاد کنید
فقط یک صفحه لینکدین ایجاد نکنید و آن را خاموش بگذارید. پست کردن منظم محتوا میتواند به تقویت کسب و کار شما کمک کند
- محتوای مرتبط را به طور مداوم منتشر کنید
- پستهای مبتنی بر ویدئو یا تصویر ایجاد کنید
- از فراخوانهای واضح برای اقدام استفاده کنید
- از محتوای مبتنی بر داده برای تعامل استفاده کنید
- تبلیغات لینکدین را امتحان کنید
-
امتحان کردن تبلیغات لینکدین
اگر میخواهید رویکردی ساده برای تبلیغ شرکت خود در لینکدین داشته باشید، از تبلیغات لینکدین استفاده کنید.
- تقویت لینکدین را امتحان کنید
اگر محتوای عالی دارید که فکر میکنید میتواند باعث جلب توجه بیشتر شود، آن را در لینکدین تقویت کنید.
- از صفحات ویترینی استفاده کنید
صفحات هدفمندی هستند که زیرمجموعههای صفحه اصلی شما هستند. میتوان از آنها برای برجسته کردن کمپینها، محتوا یا ابتکارات خاص استفاده کرد.

- آگهیهای شغلی جدید برای شرکت خود اضافه کنید
- از مقالات و اخبار شرکت برای ایجاد تعامل استفاده کنید
- با مدیران و شرکتهای مرتبط با صنعت خود تماس بگیرید
- از تأییدیههای لینکدین استفاده کنید
- بدانید چه کسی نمایه شما را مشاهده کرده است
- از گروههای لینکدین استفاده کنید
- به روز رسانی لینکدین را در توییتر و فیس بوک به اشتراک بگذارید
نتیجه
همانطور که میبینید، راههای زیادی برای استفاده از لینکدین جهت تقویت برند کسب و کار و گسترش شبکه کاری شما وجود دارد. فرصتهای ارائه شده توسط بازاریابی لینکدین را صرفاً به این دلیل که زمان یا منابع لازم برای اجرای نکات فوق ندارید، نادیده نگیرید. اگر دانش یا زمان کافی برای پیاده سازی بازاریابی لینکدین ندارید، کار بازاریابی را به یک متخصص برون سپاری کنید.
بدون دیدگاه