در حال حاضر امروزه داشتن سایت دو زبانه در دنیای بازاریابی لازم و در عین حال ضروری است. لابد از خود می پرسید چرا؟! با افزایش روابط بین کشورها ما شاهد ایجاد ارتباط بین مشتری ها و شرکت ها با رویکرد جدیدی در معرفی کالا، خدمات و محصولات هستیم. در این راستا هم با ورود اینترنت به مشاغل، شرکت های ایرانی روش طراحی سایت دو یا حتی چند زبانه را برای برقراری ارتباط با بازدیدکنندگان یا مشتریان و مخاطبان خارجی در پیش گرفته اند تا بتوانند وارد عرصه تجارت بین المللی با آنان شوند و محصولات خود را در معرض دید سایرین نیز قرار دهند. داشتن سایت دو زبانه به کاربران اجازه می دهد تا محتوای سایت شما را به دو زبان مشاهده کنند؛ بنابراین اگر شما به دنبال فعالیت در سطح بین المللی هستید، باید تمامی جوانب را در نظر بگیرید تا یک سایت موفق و همچنین کسب و کار عالی داشته باشید. در این مقاله ما قصد داریم بیشتر در خصوص سایت های دو زبانه با شما سخن بگوییم پس تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.
امکان تبدیل وب سایت معمولی به سایت دو زبانه
شما اگر دارای سایت یک زبانه هستید، به راحتی می توانید سایت تک زبانه خود را به حالت سایت دو زبانه و یا حتی چند زبانه تبدیل کنید. همچنین این امکان برای شما وجود دارد که بتوانید سایت دو زبانه خود را نیز چند زبانه کنید یا به عبارتی چند زبان دیگر را نیز به سایت دو زبانه خود اضافه کنید.
انواع زبان های مهم در طراحی سایت دو زبانه
در سایت های دو زبانه باید گفت زبان اول همان زبان کشوری است که شما در آن فعالیت وکسب و کار دارید و زبان دوم اصولاً یک زبان بین المللی و فراگیر مانند زبان انگلیسی است. کاربران و صاحبان وب سایت ها اغلب در سایت های دو زبانه از آنجایی که زبان انگلیسی جامع و بین المللی است به عنوان زبان دوم در سایت خود استفاده می کنند. دیگر زبان های پرکاربرد زبان های عربی، ترکی است. با این حال فراموش نکنید اینکه زبان سایت شما کدام ها باشد، این موضوع کاملاً بستگی به هدف، شرایط کاری، نوع فعالیت و مخاطبانتان دارد.
مزیت های داشتن سایت دو زبانه
تغییر آسان زبان در سایت: از این که به راحتی بتوانید هر زبانی را از طریق کشوی تغییر زبان به سایت خود اضافه کنید، آسوده خاطر باشید و این امر شدنی است.
فروش بیشتر کالا و خدمات: در دنیای دیجیتال دیگر مرزها اهمیت خود را از دست می دهند و صاحبان کسب و کار به راحتی با هم در ارتباط اند. شما با داشتن و طراحی سایت دو زبانه این فرصت را به دیگران در سراسر دنیا می دهید تا کالا و خدمات شما را ببینند و درخواست خرید آن را بدهند. در نتیجه فروش محصولات تان نیز افزایش می یابد.
ورود به بازارهای بزرگ جهانی: شما با دو زبانه کردن سایت خود وارد بازاری بزرگتر می شوید. محصول خود را در بازاری بزرگ و گسترده در معرض دید مخاطبان و مشتریان قرار می دهید. دسترسی شما به یک بازار جهانی باعث می شود تا برند شما معروف و در سطح بین المللی دیده شود. پس با ورود به بازارهای جهانی فرصت های زیادی برای شما ایجاد می شود.
افزایش بازدیدکنندگان و رتبه سایت: داشتن یک وب سایت دو زبانه و حتی چند زبانه باعث می شود که تعداد بازدیدکنندگان افزایش یابد و به واسطه همین کلیک ها و بازدیدها به رتبه بالایی در موتورهای جستجو دست پیدا خواهید کرد.
تأثیر مثبت بر سئو سایت: شما اگر می خواهید سایت خود در صفحه اول گوگل به نمایش درآورید، محتوای سایت خود را به دو زبانه یا چند زبان بهینه کنید. دو زبانه کردن سایت برای شما یک فرصت است. زمانی که شما سایت خود را به دو یا چندین زبان می نویسید و برای مناطق مختلف هدف گذاری می کنید علاوه بر سئو سایت مزیت های بی شمار دیگری برایتان به ارمغان می آورد که از جمله آن ها می توان به افزایش مخاطبان، دست یافتن به رتبه بهتر در گوگل، پی بردن موتورهای جستجو به قدرت و اهمیت سایت شما و اشاره کرد.
تولید محتوا برای سایت های دو یا چند زبانه
محتوا به عنوان یک استراتژی بخش بسیار مهمی برای سایت های دو یا چند زبانه به شمار می رود. شما باید محتوای خود را به زبان های مختلف ترجمه کنید یا برای هر زبان یک محتوای جدیدی ایجاد و تولید کنید. ترجمه محتوا معمولاً یک چالش بزرگ است. بهتر است به تفاوت های فرهنگی که میان کشورها وجود دارد توجه کنید. در غیر این صورت، آن نسخه ای که ترجمه کرده اید برای کاربر و مخاطب قابل فهم و درست نخواهد بود. استراتژی محتوای شما همیشه باید متناسب و مرتبط با منطقه و زبانی که هدف قرار داده اید، باشد. شما نمی توانید محتوای خود را فقط با استفاده از ماشین های ترجمه مانند Google Translate ترجمه کنید. چرا که ماشین های ترجمه قادر به ارائه ترجمه و اصطلاحات کشور مقصد نیستند. به سخن دیگر باید گفت در سایت های دو یا چند زبانه ترجمه بسیار مهم است. اگر شما می خواهید محتوایی با زبان اصلی را به دیگر زبان ها ترجمه کنید، توصیه ما آن است که هرگز از سایت های ترجمه آنلاین برای این کار استفاده نکنید؛ زیرا قواعد دستور زبان، زبان های مختلف با هم تفاوت دارد و این کار باعث ایجاد غلط های دستوری می گردد. برای ترجمه محتوای خود بهترین راه آن است که از مترجم استفاده کنید.
سخن پایانی
زبان راه ارتباطی بشر با یکدیگر است. شما با طراحی و ایجاد سایت دو زبانه یا قرار دادن زبان های مختلف در وب سایت تک زبانه خود می توانید به تعداد قابل توجهی از مشتریان جدید دسترسی پیدا کنید. مشتری زیاد به معنی فروش زیاد و در نتیجه کسب سود زیاد هم است. همگی این مزیت ها سبب می شود تا برند و اعتبار شما در سطح جهانی به گوش همگان برسد. پس اگر دارای سایت تک زبانه هستید چرا همین الآن دست به کار نمی شوید و با دو زبانه کردن آن به پیشرفت کسب و کارتان کمک نمی کنید! بهتر است هر چه زودتر اقدام کنید و دست به کار شوید.
بدون دیدگاه