خب قبل اینکه ما مراحل تهیه اینماد رو بگیم اول چند تا سؤال اساسی از خومون بپرسیم
اصلاً اینماد چیست و کاربردش چی هست؟ اینماد چرا نیازِ؟ ارتباط اینماد با درگاه پرداخت چیست؟
اگر دقت کرده باشید کسبوکارهای تجاری و حتی بسیاری از خریدهایی که در عصر حاضر صورت میگیرد از طرق وبسایت و خرید آنلاین هست و شما برای خریدتان بهصورت آنلاین مبلغی رو واریز و کالا یا خدمات خودتان رو دریافت میکنید ولی تا الان فکر کردید اگر این درگاهی که پول رو دارید باهاش پرداخت میکنید چی هست و چطور امنیت اون تضمین شده، پس مطالب زیر رو بخون و تا آخر کار با ما باشید.
دروازه پرداخت چیست؟
دروازه پرداخت آنلاین به شما اجازه میدهد تا معاملات را از طریق بانکداری اینترنتی، بدهی و کارتهای اعتباری و یا کیف پول آنلاین، با اتصال حساب بانکی خود بهطور مستقیم انجام بدهید. این عملکرد با انتقال اطلاعات کلیدی بین وبسایتها و یا دستگاههای تلفن همراه و بانکها و یا پردازندههای پرداخت صورت میگیرد. برای اطمینان از امنیت معاملات و از بین بردن فعالیتهای جعلی در وبسایت، دروازه پرداخت آنلاین تحت یک سری مجوزها صادر میشوند. که یکی از این مجوزها اینماد است.
اعتبار الکترونیکی یا اینماد به چه معناست؟
(E-nemad) یا نماد اعتماد الکترونیک نمادی است که توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک به صاحبان مشاغل مجازی داده میشود. این نشان برای وبسایتهای فروشگاهی طراحیشده است، بنابراین اگر وبسایتی با موضوعات: خبری، آموزشی و وبلاگ نویسی دارید، نیازی به کسب این نشان ندارید.
خب حالا که دانستیم دروازه پرداخت و اینماد چی هستند بریم ببینیم چطور تهیه کنیم.
در مشاغل اینترنتی بخصوص فروشگاهی، یکی از قوانینی که بانکها برای ارائه خدمات آنلاین بانکداری فروشگاهی در نظر گرفتهاند داشتن مجوز اینماد است.
اینماد دارای مزایایی است:
1- حفاظت از حریم خصوصی در زمینه تراکنشهای الکترونیکی
2- نظارت مناسب بر اجرای قانون تجارت الکترونیک
3 – جلوگیری از ضایع شدن حقوق دیگران
4- دادن امتیازات مثبت و منفی به مشاغل در جهت بهبود خدمات
5- مشخص کردن صاحب مشاغل
برای دریافت اینماد مراحل زیر رو باید طی کنید
- اول مدارک زیر رو تهیه کنید
مدارک مورد نیاز:
برای اشخاص حقیقی:
- تصویر مجوز کسبوکار (اگر دارید)
- تعهدنامه شخصیت حقیقی: این تعهدنامه بسته به نوع فعالیت برای شما قابل صدور است و میتوانید از صنف خود یا مراکز حقوقی دریافت کنید
- تصویر کارت ملی، تصویر شناسنامه، شماره موبایل، آدرس، کد پستی، تلفن ثابت و …
- آدرس سایت و نام دامنه
- ایجاد حساب ایمیل info به آدرس سایت (info@domain.com)
برای اشخاص حقوقی:
- تصویر اساسنامه شرکت تجاری و آخرین روزنامه رسمی، مدارک مدیرعامل یا اعضای هیئتمدیره
- تعهدنامه محضری
- تصویر مجوز کسبوکار
- آدرس سایت و نام دامنه
- ایجاد حساب ایمیل info به آدرس سایت (info@domain.com)
مراحل زیر را طی کنید:
- اول از همه وارد وبسایت اینماد باید بشید (https://enamad.ir/).
- در قسمت لینکهای مفید وارد زیر بخش ثبتنام و دریافت اینماد شوید.
روش های دریافت اینماد و مراحل آن
- در قسمت پانل کاربری ایجاد حساب کاربری بزنید و اطلاعات مربوطه را تکمیل نماید.
-
صفحه ایجاد پنل کاربری - بعد از ثبتنام و تکمیل مراحل بالا وارد داشبورد کاربری خود شوید و مدارک مورد نیاز را اسکن شده در اختیار داشته باشید تا در وبسایت آپلود کنید.
- در قسمت تکمیل اطلاعات باید تمام مدارکی که در بالا ذکر شد آپلود نمایید
- در قسمت احراز اطلاعات باید شماره موبایلی که به اسم شما است وارد شود و پیامکی حاوی کد تأیید برای شما ارسال میشود که در قسمت پانل موردنظر وارد میکنید.
- در پانل کسبوکار نوع خدمات فروشگاهی و کالاهای قابلعرضه را نیز مشخص نماید. در این مرحله یک بسته پستی حاوی کد تأیید براش ما ارسال میشود که شامل هزینه میشود و تعرفه آن سالانه تعیین میشود بهطوریکه در ادوار گذشته از 50 هزار تومان شروع میشد ولی در سالهای اخیر تا 170 هزارتویمان رسیده است.
- پس از طی مراحل بالا پرونده شما جهت بررسی بیشتر به مرکز اینماد و کارشناس مربوطه ارسال میشود.
- مدتزمان تأیید 3 روز و حداقل سن درخواست کننده 18 سال میباشد.
خب بعد از دریافت مجوز اینماد برای کسبوکار خود میتواند تقاضای دریافت درگاه پرداخت الکترونیک کنید.
دریافت درگاه پرداخت الکترونیک به دور صورت است
- استفاده از اینماد
- مراجعه به بانک
در اینجا هدف بررسی درگاه با استفاده از اینماد است پس مراحل زیر را طی کنید.
وبسایت اینماد بهتازگی امکان داشتن وبسایت بانکی را برای سهولت دسترسی کسبوکارها به تسهیلات پرداخت آنلاین فراهم کرده است. تنها سایتهای پرداخت موجود در اینماد، سداد (درگاه بانک ملی) و زرین پال (نوعی سایت پرداخت غیر مستقیم) هستند.
- برای این منظور باید با استفاده از شناسه کاربری و رمز عبور خود ابتدا وارد وبسایت اینماد شوید.
- پس از ورود از قسمت پانل کاربری بر روی کسبوکار کلیک کرده و از منوی نمایش داده شده گزینه management business را انتخاب کنید.
- در مرحله بعد لیست کسبوکارهایی که شما در آن فعالیت دارید ثبت شده است در صورتی که مورد تأیید قرار گرفته باشد با انتخاب کسبوکار و کلیک بر روی آن تقاضای خود را مبنی بر دریافت درگاه پرداخت صادر میکنید و فرمی برای شما باز میشود که باید اطلاعات آن با دقت تکمیل شود
- در نهایت درخواست شما بررسی و در صورت تأیید درگاه پرداخت برای شما فعال میشود.
-
مرحله آخر به منظور اخذ اینماد
سخن آخر
با داشتن یک نماد اعتماد به راحتی میتوانید در عصر جدید به یک برند تجاری رقابتی تبدیل شوید. ضمانت در کالای خریداری شده یعنی رونق کسبوکار شما.
بدون دیدگاه