گرافیک از آن دسته فعالیت هایی است که امروزه بیش از پیش مورد توجه علاقه مندان این حوزه قرار گرفته و به شکل علمی و تخصصی نیز در حال پیشرفت است. استفاده از خلاقیت در طراحی گرافیک با هدف تبلیغات، نقش بسیار مهمی می تواند در بازاریابی داشته باشد. تمام شرکت و کسب و کار شما چه نوپا و چه باسابقه باشد، شما برای رشد کسب و کار خود نیازمند تبلیغات هستید. در حال حاضر این تبلیغات است که از گرافیک و هنر آن بهره میگیرد تا به اهداف خود برسد. گرافیک یک حوزه بصری است که از دیرباز با هدف انتقال مفهوم و زیبایی بصری از آن استفاده شده است. طراحان گرافیک سعی می کنند هر معنا و محتوایی را در ظاهری زیبا، جذاب، گیرا و به گونه ای قابل فهم برای همگان عرضه نماید. پس بدون شک گرافیک هنر زیبایی را در نهاد خود دارد. در این بین تصویر گرافیکی گیرا و جذاب و همچنین رساندن پیام به روش خلاقانه یکی از مهم ترین کارها در رقابت تبلیغاتی ميان کسب و کارها است. در این مقاله ما تصمیم داریم تا شما را با تأثیر شگرف و مؤثر گرافیک بر تبلیغات کسب و کار و برندتان آشنا کنیم. تا انتهای مقاله با ما و همراه ما بمانید.
تعریف طراحی گرافیک
طراحی گرافیک رویه و فرایندی است که در آن طراح گرافیک با استفاده ایجاد ارتباطات بین اشکال، فضاها، رنگ ها و مانند آن ها تلاش می کند تا به شکل بصری و تصویری، ایده ها و پیام ها را به مخاطب نشان دهد.
تأثیر طراحی گرافیک بر تبلیغات
وجود گرافیک را در هر شکل از کسب و کار و فعالیت ها نمی توان نادیده گرفت. گرافیک در تولید محتوا نقش مهمی را ایفا می نماید. بدون شک اگر بگوییم این گرافیک است که میزان تأثیر و جذب مخاطب را تعیین میکند و میزان مهارت و تخصص آن حوزه را به رخ می کشد، اغراق نکرده ایم. باید بگوییم که یکی از اصول تبلیغات گرافیک است و نقش آن در تبلیغات غیر قابل انکار می باشد. در این زمینه تأثیر طراحی گرافیک بر تبلیغات را میتوان در قالب مورد زیر بیان كرد:
جلب توجهات
همانطور که در این مقاله گفته شد، طراحی گرافیک یک هنر است و اگر این هنر به زیبایی انجام گیرد، مسلماً توجهات زیادی از مخاطبان را به خود جذب می کند. شما با هنر گرافیک خود می توانید پیام حرف های بیشمار را در قالب عکس و تصویر به مخاطبان خود انتقال کنید. ناگفته نماند که شما برای اینکه نظرات و توجهات مخاطبان را جلب کنید بایستی در طراحي خلاقيت به خرج دهید. شما حتی اگر پیام و محتوایی عالی تولید کرده باشید؛ اما گرافیک مطلوب و استانداردی نداشته باشید نخواهید توانست به اهداف مورد نظر خود برسید و مخاطب را آنگونه که شایسته است به خود جذب نمایید.

افزایش تعداد مخاطبان
به یاد داشته باشید که افراد در هر سن و سالی که باشند تصاویر را به محتواهای متنی در سایت و تبلیغات ترجیح می دهند. اصولاً تصاویر گرافیکی پیام را زودتر از متن ها و نوشته ها به مخاطب انتقال می دهند. در این بین با زیبا و گیرا بودن سایت و تبلیغات شما توسط طراح های گرافیکی تعداد بازدیدکنندگان و مشارکت کنندگان و مخاطبان تان افزایش خواهد داشت. بدین شکل محبوبیت برند شما هم افزایش پیدا می کند.

افزایش ماندگاری مخاطب در سایت و افزایش رتبه گوگل
فراموش نکنید که در محتواهای خود از طرح های زیبا و پیام آور استفاده کنید. مخاطب با دیدن تصاویر و طراحی زیبای آن جذب سایت شما شده و مدت ماندگاری وی در سایت نیز افزایش می یابد. گوگل نیز با تشخیص آن رتبه بالایی به شما می دهد تا از رقبای خود پیشی بگیرید.

ماندگاری برند در ذهن مخاطب
در طراحی گرافیکی استفاده از محتوای بصری تأثیرگذار و جذاب ابزار قدرتمندی برای به یاد ماندن برند شما در ذهن مخاطب است. ماندگاری برند در ذهن مخاطب می تواند زمینه سازی ارتقاء جایگاه شرکت و جذب مخاطب بیشتر نیز باشد. شما میتوانید با طراحی گرافیک خوب و منحصر به فرد، در ذهن مخاطب ماندگار باشید. به این ترتیب هر زمان که مخاطبتان، به محصول یا خدمتی مرتبط با کسب و کار شما نیازمند شود، شما را به یاد خواهد آورد. قرار گیری و به یاد ماندن برند کسب و کار شما در ذهن مخاطب، ارزش بسیار بالایی برای جایگاه آن کسب و کار دارد.

افزایش میزان فروش و سود
طراحی شما اگر از یک سو زیبا و خلاق باشد و از سویی دیگر پیام را به درستی به مخاطب انتقال دهد و توجهات را جلب کند، باعث می شود طراحي شما به تعداد بالا ديده شده و از پیام و تصویری كه مي گذاريد بازخورد خوبي بگيريد. پس گرافیک نقش مهم و مؤثری در تبلیغات شما ایفا می کند.

وظایف و مسئولیت های طراحان تبلیغاتی
افرادی که در حوزه تبلیغات و طراحی گرافیک فعالیت دارند، یکسری مسئولیت ها و وظایفی به عمده می گیرند. آنان در این زمینه کارهای مهمی انجام می دهند که در ادامه این موارد ذکر شده است:
طراحی آگهی؛
طراحی مجلات و روزنامه ها؛
طراحی بروشورهای تبلیغاتی؛
طراحی گرافیکی اینفوگرافیک ها؛
طرحی روی وسایل نقلیه شرکت ها؛
ارائه پاورپوینت های جذاب و گرافیکی؛
طراحی پوستر، بنر و بیلبوردهای تبلیغاتی؛
طراحی گرافیکی تصاویر برای سایت ها و وبلاگ ها؛
مدل های گرافیکی در قالب رایانامه، خبرنامه و مانند آن در جهت تبلیغات و بازاریابی.
فنون و مهارت های مورد نیاز طراح گرافیک در حوزه تبلیغات
طراحان شاغل در عرصه تبلیغات و بازاریابی باید مهارت ها و تواناییهای مختلفی برای انجام هر چه بهتر این مسئولیتها داشته باشند. برخی از این مهارتها و تواناییها عبارت اند از:
داشتن برنامهریزی؛
مدیریت هر چه بهتر زمان؛
داشتن تواناییهای ذهنی و خلاقیت بالا؛
برخورداری از توانایی برقراری ارتباط مؤثر؛
به دنبال خلاقیت و ایده های ناب و نو بودن؛
داشتن دانش کافی در همه حوزههای طراحی گرافیک؛
مطالعه درباره تناسب رنگها و رنگهای هم خانواده و متضاد؛
داشتن پشتکار و علاقه مندی به کار در زمینه گرافیک و تبلیغات؛
داشتن توانایی بالا برای حل مسائل و مشکلات احتمالی در حوزه گرافیک.
بدون دیدگاه