گوگل تگ منیجریکی از مهمترین برگ برندههای هر کسب و کاری، جمعآوری و کسب بیشترین اطلاعات ممکن از رفتار مشتریان است تا بتواند با تحلیل این اطلاعات خدمات بهتری به آنها ارائه کند.
گوگل تگ منیجر چیست؟
دانستن ابزار رایگان گوگل با قراردادن چند خط کد در سایت مورد نظر، میتوان اطلاعات و دادههای مورد نظر خود را از طریق گوگل آنالیتیکس به دست آورد.

مزایای گوگل تگ منیجر
استفاده آسان: همانطور که اشاره شد استفاده از گوگل تگ منیجر بسیار ساده و راحت است و کاربران به آسانی میتوانند بدون هرگونه دستکاری یا تغییر در کدهای سایت خود، کدهای تگ منیجر را در صفحات سایت وارد کنند.
امکان ذخیرهسازی: با مراجعه به آرشیو خود میتوانید تغییرات جدید را لغو کرده و به نسخه قبلی برگردید.
رایگان بودن: یکی از مزایای مهم گوگل تگ منیجر که کمتر به آن توجه می شود رایگان بودن این ابزار است که کمک میکند درزمان و هزینهها صرفهجویی کنید.
نداشتن محدودیت: شما میتوانید به کمک گوگل تگ منیجر GTmبه صورت نامحدود در سایتها و اپلیکیشنهای اندروید و iOS از تگها و کدهای مورد نظر استفاده کنید.
معایب گوگل تگ منیجر
تگهای Turn Key محدود هستند: تگهای Turn Key به برچسبهایی گفته میشود که به جای کپی کردن کدهای جاوااسکریپت از طریق فرمها ایجاد میشوند.
از آنجایی که این تگها برای گوگل تگ منیجر خیلی محدود هستند، بنابراین تحلیل سایت بدون گوگل آنالیتیکس خیلی سخت میشود.
نبود تیم پشتیبانی مشخص: یکی دیگر از مشکلات گوگ تگ منیجر این است که نمیتوانیم انتظار زیاد از کمکهای گوگل داشته باشیم.
با اینکه گوگل فایلهای راهنما را برای شروع و پایان کار در اختیار شما قرار میدهد، اما در صورت بروز مشکلات بعدی منبع مشخصی وجود ندارد که بتوانید با آنها در ارتباط باشید.
کاربرد گوگل تگ منیجر
نصب گوگل آنالیتیکس به کمک گوگل تگ منیجر
قراردادن کدهای مورد نیاز در هدر سایت
ردیابی رویدادهای مختلف
تاییدیه سرچ کنسول گوگل به کمک تگ منیجر
گوگل تگ منیجر به طور کلی شامل سه بخش تگها ، متغیرها و محرکها میشود که هر کدام تعریف و عملکرد مشخصی دارند.
تگ: کد هایی هستند که در صفحات سایت قرار میگیرند و کار ردیابی را انجام میدهند.
محرک: شروطی هستند که برای اجرای تگها در نظرگرفته می شود.
متغیر: مقادیری هستند که برای تگها و محرکها در نظر گرفته میشود و مشخص میشود که تگها چه زمانی اجرا شوند.
تگهای گوگل تگ منیجر انواع مختلفی دارند که شامل موارد زیر میشود:
کلیک روی دکمه خرید
تعداد کلیکها تماس با ما
بررسی تعداد اسکرولهای صفحه مورد نظر
مدت زمان پرشدن فرم
TRIGGER چیست؟
محرکها و فعالکننده تگها هستند. محرک با متغیرهایی که دریافت میکنند به تگها فرمان میدهند که چه زمانی فعالیت خود را شروع کنند.
Variable چیست؟
یکی از مهمترین بخشهای GTM درواقع متغیرها هستند که عملکرد محرکها و در نهایت تگها را مشخص میکنند. مقدار متغیرها وضعیت محرکها را مشخص میکند و در نهایت مشخص میشود که تگها در چه زمانی و به چه شرایطی باید کار کنند.
مهمترین تفاوتهای ابزار گوگل آنالیتکیس با گوگل تگ منیجر:
کار اصلی گوگل آنالیتیکس ارائه گزارشهای تحلیلی از بخشهای مختلف مانند میزان بازدید براساس تعداد بازدید، صفحات دارای نرخ پرش، و… است.
در گوگل تگ منیجر بیشتر اطلاعات براساس متغیرها جمعآوری شده و در اختیار شما قرار میگیرد.
بدون دیدگاه