هر روز که به سمت جلو قدم بر میداریم با دنیایی پر از فناوریهای نو و امکانات تازه روبرو میشویم و برای عقب نماندن از این دنیای تازه باید شما هم بهعنوان یک کارگزار متناسب با تغییرات ساختاری به جلو بروید. بنابراین در سالهای اخیر با توجه به قوانین ساختاری در کشور دیگر کاغذبازی و کار حضوری جای خود را به تکنولوژی و فناوریهای نو داده است. یکی از مشاغلی که بیشترین تأثیرپذیری از این فناوریها داشته است سایتهای بیمهگذاری یا نمایندگیهای بیمه است و با توجه به وجود بیمهگذاریهای مختلف داشتن یک سایت با ظاهری متفاوت میتواند برگ برندهای برای شما در رقابت باشد
اولین سؤالی که در اینجا مطرح میشود و توجه به آن مهم است:
آیا یک نماینده بیمه به وبسایت نیاز دارد؟
شاید از دیدگاه خیلی از افراد داشتن یک دفتر بیمه و یا بیلبوردهای تبلیغاتی راهی برای برندینگ کردن شغل آنها باشد که یک اشتباه بزرگ است. اگر میخواهید موفقیت خود را بهعنوان یک نماینده بیمه افزایش دهید، باید یک وبسایت قوی داشته باشید. در دنیای دیجیتال امروز، وبسایت نماینده بیمه ابزاری ضروری است که بخش اصلی از هر کسبوکار و استراتژی بازاریابی را تشکیل دهد.

آیا رتبهبندی بالا در موتورهای جستجو در معرفی وبسایت بیمهگذاری شما مهم است؟
خیر، قرار گرفتن در رتبهبندی بالای موتورهای جستجو کافی نیست. هنگامیکه مشتریان وارد وبسایت شما میشوند، به دنبال پاسخی برای حل مشکل خود هستند
پس با سؤال بالا اولین قدم در طراحی یک وبسایت بیمهگذاری را برای شما بیان میکنیم:

هدف از وبسایت بیمهگذاری
شاید اولین و اصلیترین بخش در طراحی هر وبسایت داشتن یک هدف واضح از کسبوکار موردنظر باشد. وبسایت با در نظر گرفتن مشتری هدف، باید طراحی شود. بهعنوان مثال، اگر صاحبان مشاغل کوچک و یا خدمات خاصی را هدف قرار میدهید، وبسایت شما باید حرفهای و در عین حال قابل دسترسی باشد.

داشتن محیطی جذاب و با دسترسی آسان
هدف از وبسایت بیمهگذاری شما، آشنایی افراد با خدمات قابل ارائه در قالب یک وبسایت است. پس دومین قدم در طراحی وبسایت شما، مشتریپسند بودن وبسایت شما است.
یک سایت بیمه از زیبایی مدرن همراه با تم رنگی ثابت در سراسر وبسایت خود استفاده میکند و هر یک از بخشها و خدمات آن بهوضوح در بالا مشخصشده است. پس اولین صفحه باید دارای یک لوگوی اختصاصی همراه با یک تصویر جذاب و با کیفت بالا باشد.
نکته: ظاهر بصری همیشه مهمترین جنبه طراحی نیست. جلب مشتری و عامهپسند بودن از همه مهمتر است. «پیچیدگی را کاهش دهید»

برندینگ بودن و داشتن یک ویژگی شاخص
بیشتر نمایندگان بیمه، که در یک شهر یا روستا وجود دارند به نمایندگی از شرکتهای بیمهگذار بزرگتر فعالیت میکنند. این بدان معناست که وبسایت جدید شما در رقابت سختی با سایر بیمهگذاریها خواهد بود پس داشتن یک ویژگی شاخص میتواند به شما در بالابردن بازدیدها کمک کند.

استفاده از ترکیب رسانهای
در طراحی هر بخش از صفحات جدید، از متن گرفته تا تصویر، ویدیو، صدا، اینفوگرافیک را به کار ببرید. یک ویژگی خوب گوگل استقبال و بالابردن رتبه سایتهایی با ترکیب رسانهای خوب است.
نکته: با معرفی ویدیویی خدمات خود بیش از 80 درصد از توجه کاربران وبسایتها را به خود اختصاص دهید. یک ویدیوی خوب تعامل شما با بازدیدکنندگان را بالابرده و باعث ماندگاری افراد و جستجو بیشتر در وبسایت شما میشود.

سئو را تقویت کنید
سئو یا بهینهسازی موتور جستجو مجموعه فعالیتهایی است که در طراحی و کد نویسی صفحه، توسعه استراتژی محتوا، ایجاد محتوا و ایجاد لینکهای خارجی انجام میدهیم تا جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل به دست آوریم و بازدیدکنندگان بیشتری را به صفحه جذب کنیم. با بهینهسازی بیمهگذاری خود و افزایش کلمات کلیدی به بهبود و تقویت این بخش کمک کنید.
به یاد داشته باشید که سئو یک پرسه زمانبر است و شما باید به انتشار محتوای مرتبط در وبسایت خود ادامه دهید تا رتبهبندی بیمهگذاری خود را در موتورهای جستجو بهبود ببخشید.
برای آشنایی بیشتر به سایت «websima.com» مراجعه کنید
ارائه خدمات در هر ساعت از شبانهروز
یک مزیت خوب سایت بیمهگذار، دسترسی به خدمات در هر ساعت از شبانهروز میباشد. داشتن یک سرویس پاسخدهی آنلاین و یک سرویس ایمیل برای ارتباط با مشتری میتواند بهعنوان یکی ویژگی شاخص در وبسایت شما باشد.
با قرار دادن خدمات آنلاین پرداخت و اتصال به شبکه بانکی، خرید خدمات خود را تسهیل کنید.

اطلاعات صادقانه باعث ایجاد اعتماد میشود
یکی از اصلیترین و شاید مهمترین بخشها در هر کسب کار اینترنتی، افزایش اعتماد دوسویه میباشد. برای مشتریان خود خدمات و قوانین و حتی نرخ بیمهنامهها را بهصورت واضح و شفاف ارائه نماید. مشکلی که در بسیاری از سایتهای بیمهگذاری وجود دارد سو استفاده از اعتماد و عدم ارائه خدمات بیان شده میباشد..

قرار دادن نقشه راه
یکی از ویژگیهای یک وبسایت خوب ارائه پیشنهادها و راهحلهایی برای رفع و یا تسریع خدمات بیمهای به مشتریان است. با قرار دادن بخشهایی بهصورت ویدیو یا مقالات آموزشی در بخش آموزش وبسایت خود به افزایش بازدید وبسایت خود کمک نماید.
بهطور مثال در صورت تصادف وسیله نقلیه، مراحلی که در بیمهگذاری باید طی شود تا خسارت پرداخت شود. برای کاربر تشریح گردد. ریز جزیات نیز ذکر گردد.

چند زیر بخش اصلی را در وبسایت خود قرار دهید:
هر وبسایت نماینده بیمه باید شامل بخشهای زیر باشد:
صفحه اول. به مردم بگویید که کی هستید و خدمات شما چیست. صفحه اصلی شما، درب ورود به سایت شما است و باید با استفاده از تصاویر باکیفیت و جزئیات واضح به معرفی کسب کار شما بپردازد.
درباره ما: در اینصفحه خود و کارمندانتان را معرفی کنید. تجارب و ویژگیهای شاخص خود را شرح دهید.
صفحه خدمات به مشتریان: بگویید چه چیزی ارائه میدهید. مشتری میخواهد بداند آیا نمایندگی بیمه شما قادر به حل مشکل آنها است یا خیر.
صفحه تماس با ما: شما میتوانید از یک سربرگ یا پاورقی برای نمایش این اطلاعات در هر صفحه استفاده کنید، اما باید یک صفحه اختصاصی نیز داشته باشید که این اطلاعات را نشان دهد و به افراد فرم کوتاهی را جهت ارسال پیام و انتقادات و پیشنهادها ارائه میدهد.
پیوندهایی به رسانههای اجتماعی: پیوندهایی به وبسایتهای اجتماعی یا رسانههای داشته باشید مانند اینستاگرام، تلگرام، واتساپ، و …، که باید در هر صفحه سایت ظاهر شوند اما نباید دارای صفحه اختصاصی باشند.
ایمیل: داشتن یک ایمیل اختصاصی جهت ارتباط با مشتریان
نماد اعتماد الکترونیک: داشتن نماد اعتماد الکترونیک و کسب مجوز در افزایش مشتری میتواند کمک نماید.
خدمات مشاوره: سعی کنید از خدمات مشاوره به سه طریق حضوری، آنلاین و آفلاین (ایمیل و یا پیام) استفاده نماید.

کلام آخر
اینکه آیا عناصر بصری وبسایت شما خوب به نظر برسد یا نه، همیشه بخش مهمی نخواهد بود. و جذابیت بصری همهچیز یک وبسایت نیست. همانطور که در بالا ذکر شد، آنچه که بسیار مهم است این است که شما اطلاعات مربوطه را بهوضوح به بازدیدکنندگان وبسایت خود منتقل کنید و انجام خدمات موردنظر خود را برای آنها آسان کنید.
بدون دیدگاه